15 חודשי מאסר לנהג אוטובוס שגרם למוות של צעיר ולפצועים

ישראל רובין No Comments on 15 חודשי מאסר לנהג אוטובוס שגרם למוות של צעיר ולפצועים

בית המשפט גזר 15 חודשי מאסר ופסילת רישיון בת 10 שנים לנהג אברהים אבו כף, שהותיר אוטובוס עומד ללא בלמים וגרם למותו של צעיר ולפצועים נוספים בתאונה בשנת 2019

אילוסטרציה צילום: Sraya Diamant/Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בית משפט השלום לתעבורה אשדוד גזר על אברהים אבו כף, תושב הדרום, 15 חודשי מאסר בפועל ופסילה בת 10 שנים, לאחר שהודה במסגרת הסדר טיעון, בגרימת מוות ברשלנות של המנוח רון אליהו עובד ז"ל, בגרימת חבלה של ממש למר יוגב הרשקוביץ ולפגיעות בדרגות שונות לאנשים נוספים, באירוע שהתרחש ביום 11 אפריל 2019.

במועד האירוע נהג הנאשם באוטובוס שהסיע חיילי מלש"ב לבסיס האימונים של חטיבת הצנחנים. הנאשם החנה האוטובוס במתחם האימונים בסמוך לאוהלים שהיו מיועדים לחיילי המלש"ב ובשיפוע בכיוון ירידה.

בשלב כלשהו ירד הנאשם מהאוטובוס בעודו מונע, מבלי שהפעיל מערכת בלימה כלשהי ברכב, השאיר את דלת האוטובוס הקדמית פתוחה ולא היה בקשר עין עם האוטובוס.

בזמן זה ובעת שחיילי המלש"ב היו בהפסקה באוהל, החל האוטובוס להידרדר בתאוצה לעברם, פגע באוהל ורמס את מי שהיה בתוכו. אחד מחייל המלש"ב שהצליח להימלט מהאוהל קפץ לתוך האוטובוס לחץ על הבלם ועצר האוטובוס.

כתוצאה מהאירוע נלכדו חלק מחיילי המלש"ב מתחת לאוטובוס, רון עובדיה ז"ל נהרג במקום, יוגב הרשקוביץ נפצע חבלות קשות ואחרים נפצעו פציעות בדרגות שונות.

הנאשם, הודה והורשע בכתב אישום מתוקן, אשר פירט את האמור לעיל, לאחר הגעת הצדדים להסדר טיעון. במסגרת ההסדר נשלח הנאשם לקבלת תסקיר שירות מבחן והצדדים טענו לעונש אופן חופשי.

נימוקי גזר הדין קובעים כי מדובר באירוע רשלנות שהוביל למותו הטרגי של אדם צעיר רון עובד ז"ל ולפציעתם של רבים אחרים. נוכח חומרת המעשים, נדחתה הצעת הסנגור להטיל עונש קל המצוי בתחתית המתחם.

בית המשפט קבע כי התנהגות הנאשם לא עמדה במצופה מנהג מקצועי המפעיל רכב גדול מסוג אוטובוס ובאה לידי ביטוי בעיקר בעזיבת הרכב כשהוא מונע, מבלי שווידא כי אמצעי הבלימה בו פועלים כנדרש, עת הרכב חונה בשיפוע בכיוון ירידה סמוך למקום המצאות אנשים במקום.

עוד קבע בית המשפט כי על אף שאין מדובר במעשה מתוכנן ובעבירה בעלת יסוד נפשי של כוונה, ניתן להסיק כי התנהגות הנאשם מקורה ברשלנות שאינה רגעית, כיוון שהיה מצופה מהנאשם, להבין את הסכנה הרבה הגלומה בעזיבת רכב כה גדול, ללא השגחה כשהוא מונע בשיפוע ירידה, לכיוון האוהל בו שהו חיילי מלש"ב, סכנה שיצרה סיכון שאינו סביר.

בית המשפט סקר את העונשים המוטלים במקרים דומים ומצא כי דרך כלל העונשים נעים בין 12 חודשי מאסר ועד ל 20 חודשים יחד עם פסילת רישיון הנהיגה לתקופה ממושכת בת שנים.

בית המשפט עמד על הממדים המדאיגים של הקטל בדרכים, על נפגעי הקטל בדרכים שחייהם נגדעו ובני משפחתם שחייהם השתנו ולא ישובו עוד לעולם להיות כשהיו ועל הצורך במדיניות ענישה מחמירה, לפיה ככלל, יושתו עונשי מאסר בפועל ופסילה רבת שנים, גם כאשר עסקינן בנאשמים שהם אנשים נורמטיביים.

לפיכך, במקרה זה ובהתאם לנסיבותיו, קבע בית המשפט כי העונש ההולם כולל 15 חודשי מאסר בפועל, 9 שנות פסילה של רישיון הנהיגה, מאסר על תנאי, פסילה על תנאי ופיצוי למשפחת המנוח.



0 תגובות